Skillslabs
Big 5
Vijf vaardigheden waarmee je gesprek niet kan mislukken.
Schakelen
Heb jij het door als iemand afhaakt, geïrriteerd raakt of subtiel een vraag ontduikt?
En heb je daar dan een antwoord op?
Schakelen is dat antwoord, en dat leer je in dit skillslab.
Ontdek SchakelenLuisteren
Covey zei het al: eerst begrijpen, dan begrepen worden. En om te begrijpen moet je kunnen luisteren.
Maar iedereen kan luisteren, toch?
Hoor je wat je wil horen? Luister je vooral om je eigen punt te maken? Het is nooit te laat om te leren Luisteren.
Ontdek LuisterenFeedback
Liever niet natuurlijk.
Maar zeg het maar gewoon, luister dan ook nog naar wat de ander te melden heeft, en je zult zien dat je elkaar best begrijpt.
Dikke bonus: je ontdekt de duizeling-wekkende kracht van complimenten.
Ontdek FeedbackInvloed
Druk zetten of ruimte laten? Stroop smeren of confronteren? Logisch argumenteren of op het gevoel spelen?
Als je iets voor elkaar wilt krijgen, heb je het allemaal weleens nodig.
Maar doe jij dat? Hoeveel beïnvloedingstijlen heb jij op je pallet?
Ontdek InvloedAssertiviteit
Het goede gesprek
Een gesprek waarin er ruimte is om lastige onderwerpen of gevoelens te bespreken. Een gesprek waarin impasses worden doorbroken. En een gesprek dat een houvast geeft om verder te kunnen.
Dat zou toch best een goed gesprek zijn?
Ontdek Het goede gesprekDit zeggen klanten
De hilariteit over van alles is overal te voelen. De tekst van het eindlied hangt op de eerste muur die je bij binnenkomst tegenkomt en achter me wordt de melodie voortdurend even gefloten.
(...) de groep heeft veel thema’s herkend en in ieder geval een hilarische middag gehad. Hier spreekt een dik tevreden klant!
Twee medewerkers die een conflictje hadden zijn door de training uit zichzelf met elkaar in gesprek gegaan om de lucht te zuiveren.