Blogs & Vlogs
Terug naar Kantoor?
Hoe organiseer je dat straks? En waar moet je bij stilstaan om samen weer aan het werk te kunnen? In ons webinar kwamen er veel invalshoeken voorbij.
Het werd een geanimeerd gesprek, daar aan de tafel in de studio in Rotterdam. Samen met Aaaaha! Bureau voor live communicatie, organiseerden we een webinar. Of liever: een heuse online talkshow om eens uit te wisselen wat de overwegingen, mogelijkheden of struikelblokken zijn als medewerkers deels weer naar kantoor komen en deels thuis werken. Onder leiding van Erik Peekel gingen Wiesje ten Hoor, Head of People Development bij PostNL en Kamille Kres, trainer en programmamaker bij Kapok in gesprek. Aan bod kwam welke maatregelen er getroffen worden, zoals thematische organisatie van werkplekken én hoe de medewerkers betrokken worden bij deze nieuwe manier van werken. In de chat deelden deelnemers ondertussen ruimhartig de vragen en oplossingen die zij in hun organisatie tegenkomen: Is er straks ruimte om alles wat medewerkers en organisaties geleerd hebben het afgelopen jaar in meer maatwerk te vertalen? Kunnen de positieve kanten en opbrengsten van een jaar lang thuiswerken behouden worden? Of is het terug naar normaal, als we terug naar kantoor gaan?